polski | deutsch
´╗┐
strona główna
´╗┐

Urywki z lat dziewi─Ö─çdziesi─ůtych:

"Przepi─Ökne by┼éo to, z jak─ů elegancj─ů artystka pokonuje pu┼éapki techniczne, prezentuje ┼Ťwietne pasa┼╝e, buduje kadencje i kod─Ö zamykaj─ůc─ů utw├│r. Robi to po prostu perfekcyjnie, z nut─ů osobistej wra┼╝liwo┼Ťci, a nawet porywczo┼Ťci. Dzi─Öki takiemu wykonaniu rozkosz s┼éuchaj─ůcych by┼éa i prawdziwa i silna, co znalaz┼éo wyraz w reakcji publiczno┼Ťci nie pozwalaj─ůcej na zej┼Ťcie artystki z estrady bez wykonania utworu na bis."
"Aus der Heimat" 10 lipca 91 Nordernay

"Przejrzysto┼Ť─ç i zarazem ogromna ekspresja cechuj─ůca jej gr─Ö sprawi┼éy, ┼╝e ju┼╝ pierwszy prezentowany utw├│r (Sonata Szymanowskiego), rzadko wykonywany na recitalach, uderzy┼é swoim postromantycznym pi─Öknem. Skrzypaczka zaw┼éadn─Ö┼éa uwaga s┼éuchaczy..Kolejny utw├│r - Burleska Adama Andrzejowskiego - stanowi┼é kapitalne urozmaicenie programu. ┬»artobliwo┼Ť─ç w niej zawarta, z ┼éatwo┼Ťci─ů przekazana przez skrzypaczk─Ö, wywo┼éa┼éa natychmiastowy odzew publiczno┼Ťci.Mistrzowskie wykonanie popularnej "Legendy", a nast─Öpnie Poloneza A-dur Wieniawskiego wywo┼éa┼éy owacj─Ö publiczno┼Ťci. Kujawiak Wieniawskiego wykonany na bis zamkn─ů┼é, jak klamra, ten naprawd─Ö niezapomniany koncert muzyki polskiej..."
EWA BIEREZIN
Dziennik Zwi─ůzkowy
8-10 listopada 1996

Recenzja CD wydanej w 1996 roku przez Aurophon (Niemcy)
Marcowy wystep Magdaleny Rezler Rezler Filharmonii Narodowej z Sonatami Beethovena przypomnia┼é publiczno┼Ťci warszawskiej te ┼Ťwietn─ů skrzypaczk─Ö, od sze┼Ťciu lat pozostaj─ůcej na stanowisku profesora w Hochschule f├╝r Musik we Fryburgu Bryzgowijskim. Recital ten pokaza┼é, ┼╝e cho─ç s┼éyszymy j─ů teraz rzadziej, utrzymuje wysok─ů form─Ö artystyczn─ů Wydana w ubieg┼éym roku p┼éyta to potwierdza...
Silny, lecz w pe┼éni kontrolowany temperament skrzypaczki znajduje te┼╝ doskona┼ée uj┼Ťcie w Ravelowskiej Rapsodii "Cygan". Co w Szymanowskim jest romantyczn─ů ekstaz─ů, tu ma posta─ç zapami─Ötania si─Ö w grze, do ko┼äca, do utraty tchu. Temu s┼éu┼╝─ů brawurowe efekty techniczne, kt├│re przez wielu wirtuoz├│w wykorzystywane s─ů jedynie do popisania si─Ö sprawno┼Ťci─ů palc├│w i smyczka. Magdalena Rezler realizuje je ze swobod─ů, wi─Öcej: fantazj─ů, dzi─Öki czemu staj─ů si─Ö tym, czym by─ç powinny, czyli tylko ozdobnikiem, mistrzowskim figlem drogocenn─ů b┼éyskotk─ů, dodatkiem do muzyki.
ZDZISŁAW SIERPIŃSKI
Ruch Muzyczny - 1997 rok

Koncert Filharmonii Zielonog├│rskiej
"...W kreacji tego koncertu artystka pokaza┼éa sw├│j wirtuozowski warsztat techniczny i wyrazowy. Jej interpretacja ┼Ťwietnie odda┼éa zawarte w tym dziele elementy folkloru podhala┼äskiego, by┼éa niezmiennie intensywna lirycznie, bardzo ekspresyjna. W par exellence wirtuozowskiej kadencji oddaj─ůc rozmiar ┼Ťrodk├│w technicznych, jakimi dysponuje."
ANNA BORODZIEJ
Gazeta Lubuska - 22 listopada 1999 roku

facebook